Decentralizacja mediów masowych oraz tych mniejszych lokalnych powoduje, że w polskich środkach przekazu rozpoczął się dość dziwny proces. Wydawnictwa zaczynają organizować produkcję na mniejszą skalę, która o dziwo jest bardziej dochodowa od tej dużej stworzonej na potrzeby ogólnopolskie. Albowiem w odpowiednim miejscu o odpowiednim czasie pojawił się bardzo dobry model uszczegółowienia mediów. Stało się tak dzięki badaniom myśli opinii publicznej, która danych wiadomości pragnie szukać fachowej i specjalistycznej literaturze. Tak samo jest z informacjami z rynku finansowego, gdzie wszystkie szczegółowe informacje przekazują jedynie fachowcy w swojej branży. Dlatego też, co raz częściej wśród nowych wydawnictw odnajdujemy te ukierunkowane w finansowej branży. Kanały tematyczne, rozgłośnie radiowe poruszające ten temat czy też fachowe gazety pozwalają odnaleźć się inwestorom w finansowej rzeczywistości. Znacznie łatwiej jest wtedy skutecznie zainwestować swoje środki tak, aby je pomnożyć.