Prowadzenie biznesu w Internecie staje się coraz bardziej popularne. Wynika to przede wszystkim z tego, że w sieci nadal można znaleźć wiele nisz w jakich można łatwo uzyskać dochody. Biznes internetowy nie jest taki kosztowny, jak prowadzenie działalności w sposób stacjonarny. Prowadzenie sklepu w sieci nie wymaga posiadania dużej siedziby. Wiele osób prowadzi małe sklepy korzystając jedynie z powierzchni magazynowej oraz kontaktu internetowego z klientami. Jest to rozwiązanie, jakie pozwala na rozpoczęcie biznesu w sieci niemal każdej osobie. W Internecie jest wiele rynków, na których działa już wiele podmiotów gospodarczych. Z drugiej strony nadal można próbować szukać niszowych rynków. Jest to łatwiejsze, zwłaszcza w krajach, gdzie Internet silnie się rozwija, ale nie jest jeszcze tak powszechny, jak w krajach najbardziej rozwiniętych. W Internecie trzeba się liczyć z silną konkurencją cenową. Klienci wybierają zakupy w sieci przede wszystkim ze względu na niższe ceny. Ten czynnik wpływa na to, że trudno jest osiągnąć bardzo duży sukces poprzez oferowanie drogich produktów, których plusem jest wysoka jakość wykonania, czy wysokiej jakości materiały użyte do wykonania sprzedawanych produktów.