Czy komputerowe gry dla dzieci mogą spełniać swoją funkcję edukacyjną tak samo efektywnie, jak gry tradycyjne, to znaczy planszowe. Nie ulega wątpliwości i dla każdego jest to jasne, że powszechna informatyzacja dotknęła również ten sektor, sektor takich rzeczy, jak gry dzieci. Pojawia się jednak pytanie, czy owa informatyzacja, którą zazwyczaj identyfikuje się z postępem, czyli rozwojem, i w tym wypadku może zostać uznana za postęp.Wydaje się, że mimo wszystko, mimo licznych wątpliwości, jakie pojawiają się w tej kwestii-może. Co prawda, nie mamy do dyspozycji jakichś dowodów w znaczeniu naukowym, które potwierdzałyby lub negowały zasygnalizowaną hipotezę, jednak istnieje wiele dowodów pośrednich oraz różnego rodzaju poszlak czy obserwacji, które wskazują na to, że gry dla dzieci w swojej postaci informatycznej wcale nie tracą na wartości edukacyjnej, a czasami wręcz przeciwnie, zyskują. Ostatecznie dochodzimy więc do wniosku, że i w tym przypadku różne alarmistyczne prognozy, ostrzegające przed skutkami postępującej informatyzacji różnych dziedzin naszego życia, w tym takich jak gry dla dzieci, są raczej nietrafione i pozbawione podstaw.