Frutarianizm może prowadzić do wielu zagrożeń
fot. Pixabay.com

Dieta frutariańska jest jedną z odmian weganizmu, jednak jej zasady są bardzo restrykcyjne. Opiera się ona tylko i wyłącznie na jedzeniu owoców. Choć są one bardzo zdrowe i niezbędne w naszej diecie, świadome pozbywanie się innych pokarmów z jadłospisu może prowadzić do poważnych konsekwencji zdrowotnych.

Przeczytaj też: https://zaciszerozmaitosci.pl/kontrowersyjna-dieta-frutarianska-czy-warto/

Jakie są podstawowe zasady frutarianizmu?

Frutarianizm nazywany jest także fruktarianizmem, fruitarianizmem lub fruktorianizmem. Nie dopuszcza on do spożycia takich produktów jak mięso, nabiał, jajka, pieczywo, a nawet nie ma w nim miejsca na warzywa. Jedna z jego odmian dopuszcza uzupełnianie diety o nasiona, pestki i orzechy. Ponadto frutarianie nie dokonują żadnej obróbki termicznej czy jakiejkolwiek innej. Owoce więc jedzą w ich naturalnie występującej postaci.

Warto jednak wiedzieć o tym, że frutarianie w kategorii owoców traktują te, które są nimi botanicznie. I tak na przykład dla nas pomidor będzie warzywem, jednak z punktu widzenia botanicznego jest to owoc. Podobnie ma się sprawa z ogórkami, bakłażanami, papryką, cukinią etc. Ponadto w menu frutarian znajdują się również owoce kwaśne takie jak cytrusy, ananas, czy kiwi, słodkie, jak winogrona, banany, melony, mango, średniokwaśne jak jabłka, wiśnie czy czereśnie, ale także oleiste, do których zaliczamy oliwki czy awokado, a także suszone – jak rodzynki, żurawinę, suszone morele etc.

Frutarianie jedzą co 2-3 godziny takie porcje owoców, które zaspokoją ich głód. Dietę uzupełniają 2 litrami płynów dziennie.

Frutarianizm a zagrożenia – czy jest się czego bać?

Każda restrykcyjna dieta, stosowana przez krótki czas, może mieć zbawienny wpływ na funkcjonowanie naszego organizmu. Nie inaczej jest również z dietą opartą wyłącznie na owocach. Kilka dni z takim menu pomoże nam oczyścić organizm z toksyn oraz obniżyć poziom złego cholesterolu i unormować ciśnienie krwi. Jeśli jednak staje się on sposobem na życie, może nieść wiele zagrożeń. Przede wszystkim według lekarzy powoduje ona niedobory białka, żelaza, cynku, wapnia, witaminy B12. To z kolei powoduje wyczerpywanie energetycznych rezerw organizmu, doprowadza do anemii, powoduje przewlekłe zmęczenie. Ponadto frutarianom mogą towarzyszyć takie objawy, jakie pojawiają się u cukrzyków: wahania poziomu cukru we krwi, problemy z nastrojem oraz ataki głodu.

Zobacz też: http://www.mz-pan.pl/typy-meskiej-sylwetki-i-najlepsze-dla-nich-stroje/

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułOdchudzanie – od czego zacząć? 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here